تبليغات
ازدواج با یك مرد مطلقه


مشخصات سوال
dibakiaنام : دیبا كیاامتیاز : 188درصد بهترین پاسخ : 13%دیبا كیا (1)i

29 اردیبهشت 89 - 11:05ازدواج با یك مرد مطلقه اطلاعات بیشتر : مدت 15 ماهه با پسری آشنا شدم كه در دوران عقد از همسرش بدلیل درخواست همسرش مبنی بر عدم تفاهم از اون جدا شده و ضمناً میتونه اسم اون دخترو از شناسنامه اش پاك كنه.
علاوه بر این برادر این پسر هم بدلیل خیانت همسرش در شرف جدایی از اونه
1) آیا ازدواج با این شخص مشكلی برای من بوجود نمیاره؟
2) آیا گفتن این مطالب به پدرم كه خیلی سختگیره درسته یا خودم در مورد علت طلاق تحقیق كنم؟
3) آیا ازش بخوام اسم همسرش رو از شناسنامه اش پاك كنه؟
4) آیا این دو جدایی دلیل بر بد بودن این خانواده است؟تاریخ ایجاد سوال : 29 اردیبهشت 89 (11:05)تاریخ بسته شدن سوال : 13 خرداد 89تعداد بازدید :137تعداد پاسخ ها : 9طبقه بندی : خانه و خانواده » خانواده- این سوال بسته شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
ازدواج با یك مرد مطلقه 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
liliyom2000نام : سارا نظریامتیاز : 316درصد بهترین پاسخ : 20%سارا نظری (21)i

89/2/29 (12:17)اول از همه اگر در مورد این اقا شک داری و علاقه ی چندانی بهش نداری و خودت هم موقعیت های دیگه واسه ازدواج داری روزه شک دار نگیر.
اما اگر به نظرت واقعا پسر خوبیه و دوستش هم داری خب این اقا با یه خانمی به تفاهم نرسیده و ازش جدا شده اونم به درخواست خانم.تا اینجا مشکلی نیست. اما شما حتما در مورد ازدواج اولش و دلیل طلاق از همسر اول بدون اینکه نامزدت متوجه بشه تحقیق کن . و خانواده ات رو هم حتما در جریان بذار که کمکت کنند و اگر مشکلی برات پیش اومد پشتیبانت باشند. این که میگی برادر این اقا به همسرش خیانت کرده ربطی به این اقا نداره.اسم خانم هم حتما بده از شناسنامه پاک کنند چون بعدا این شناسنامه دست هزار نفر میفته و شما به عنوان همسر دوم در ذهن بقیه جا میفتی فقط یه توصیه بهت دارم به جز پدر و مادرت به هیچ کس دیگه نگو که این اقا قبلا ازدواج کرده..80%دیگر پاسخ ها
green_forever551نام : علی یاشارخانامتیاز : 139درصد بهترین پاسخ : 20%علی یاشارخان (40)i

1.    89/2/29 (13:01)سری رو درد نمیکنه دستمال نمی بندند
ولی اگه علاقه شدید درکار باشه یه خورده تحقیق رو هم به ملاتش اضافه کنیدوتوکل برخدا برید جلو !
عاشق از شکست هم .....10%
ehtedaنام : آل علی امتیاز : 762درصد بهترین پاسخ : 27%آل علی (137)i

2.    89/2/29 (14:24)به پدرت حتما تمام قضیه رو بگو . تحقیق رو فراموش نکن . احتیاط یادت نره . .10%
saharrahasنام : سحر مامتیاز : 915درصد بهترین پاسخ : 22%سحر م (35)i

3.    89/2/31 (00:40)سلام
حتما خیلی دقت کن تحقیق کن به پدرت حتما بگو چون هر چقدرم سخت گیر باشه بد برا بچه ش نمیخواد!
اسم هم بهتره از شناسنامه ش پاک کنه به نظرم!
جواب سوال 4 هم اصولا نه هست!
اما خب بازم جای مکث داره!.0%
comilنام : علی سامامتیاز : 144درصد بهترین پاسخ : 5%علی سام (6)i

4.    89/2/31 (18:38)اگه به پدرت بگی خیلی خوبه ولی اگه فکر می کنی نتونه تو این شرایط تصمیم درستی بگیره( بخاطر حساسیت) بهتره با یک شخص باتجربه در خانواده ات مشورت کنی و از اون کمک بخواهی. این مساله کوچکی نیست که بخواهی از این طریق تصمیم بگیری..0%
sepraنام : سهیلا آزادامتیاز : 203درصد بهترین پاسخ : 6%سهیلا آزاد (19)i

5.    89/2/31 (22:56)اگر ارزش داره براش تلاش کن.0%
narges_4581نام : نرگس پارساامتیاز : 104درصد بهترین پاسخ : 16%نرگس پارسا (17)i

6.    89/3/1 (16:05)به روزی هم فکر کن که مشکلی پیدا کنی و نتونی حتی به پدر و مادرت صحبت کنی!!قبل از هر اقدامی چشماتو خوب باز کن.با همسر سابقش در صورت امکان حرف بزن و یه طرفه قضاوت نکن.حتی از خانم برادرش هم تحقیق کن.
.0%
maryam_1369_2004نام : مریم صالحیامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%مریم صالحی (9)i

7.    89/3/6 (08:19)be pedaret begu ke tahghigh kone behtare az aval hame chio ba khanevadat dar miyun bezari chon khanevade salahe bachashuno mikhan.momkene dar ayande zane avalesh vasatun moshkel ijad koneo azyat kone
kheili deghat kon chon bahs sare ye omr zendegiye.0%
aa_mنام : الف میمامتیاز : 168درصد بهترین پاسخ : 16%الف میم (23)i

8.    89/3/9 (01:41)این مسئله حساستر از اونیه که بخوای جوابش رو از راهنمایی های ما ها پیدا کنی.
بهترین راه مشورت با یه مشاور ازدواجه..0%


آیا ازدواج با زن مطلقه آینده خوبی داره ؟


مشخصات سوال
74arazنام : araz ...امتیاز : 90درصد بهترین پاسخ : 0%araz ... (9)i

21 شهریور 88 - 11:23آیا ازدواج با زن مطلقه آینده خوبی داره ؟تاریخ ایجاد سوال : 21 شهریور 88 (11:23)تاریخ بسته شدن سوال : 6 مهر 88تعداد بازدید :582تعداد پاسخ ها : 10طبقه بندی : خانه و خانواده » خانواده- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
آیا ازدواج با زن مطلقه آینده خوبی داره ؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
mahdanaنام : غلامرضا صفائیامتیاز : 19747درصد بهترین پاسخ : 33%غلامرضا صفائی (153)i

88/6/21 (12:14)چرا كه نه؟ .25%دیگر پاسخ ها
fatimamehraboonنام : فاطیما حسینیامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%فاطیما حسینی (6)i

1.    88/6/21 (13:18)salam
bastegi dare be che dalili bekhay ba ye zane motalaghe ezdevaj koni. masalan age on zan chon shoharesh daste bezan dashte talagh gerefte ya shayad chon nemituneste shoharesho erza kone talagh gerefte ya shayad chon akhlaghe khubi nadashte talagh gerefte ya shayad az lahaze jesmi salem nabude.
dar marhale aval shoma bayad barresi koni bebini talagh gerefte ya talaghesh dadan.
bad tahghigh mikoni ke akhlagho raftaresh ba to sazegar hast ya na.
sharayete tasmimgiri dorost manande ezdevaj ba ye dokhtare vali ye kam sakht tar.
be nazare man dalili nadare yek pesar bekhad ba ye khanom ezdevaj kone, age dalile ghane konandeie dari lotfan be man ham etela bede
ba tashakor
fatima.17%
miooomioooنام : یاسی یاسامتیاز : 118درصد بهترین پاسخ : 33%یاسی یاس (11)i

2.    88/6/21 (15:57)زنه مطلقه با بقیه هیچ فرقی نمیكنه.14%
123girlنام : پریا باقریامتیاز : 68درصد بهترین پاسخ : 2%پریا باقری (21)i

3.    88/6/21 (23:09)بستگی داره كه چرا جدا شده باشه
باید خیلی تحقیق كرد
البته بعدا صد در صد پیشمونی داره اما به هر حال اگه واقعا ازش مطمئن بشی و بهش اعتماد كنی شاید خوب باشه.0%
p_khanevadehنام : خانواده پاسخگوی خانوادهامتیاز : 1917درصد بهترین پاسخ : 34%خانواده پاسخگوی خانواده (539)i

4.    88/6/22 (00:08)سلام
در واقعیت قضیه صرف مطلقه بودن چیزی را تغییر نمی دهد. زن مطلقه هم مثل سایر زنان هست که قبلا یک بار ازدواج را تجربه کرده است.
بسته به این موارد می تواند آینده خوبی داشته باشد یا نه:
1- آیا از نظر شرایط سنی، فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی، ظاهر، ملاک ها و افکار و تحصیلات و اعتقادات و رفتارهای دینی با هم تطابق دارید یا نه؟
2- علت طلاق ایشان چه بوده است؟
3- ایشان صاحب فرزند هستند یا نه؟
.
در مجموع این ویژگی ها در صورتی که در هفتاد درصد ملاک ها با هم هم شان باشید فرد مناسبی برای ازدواج با هم هستید.
.
پاسخگوی خانوادگی
.
در مورد سوالی که طرح نموده اید نیاز به توضیح بیشتر بود در کلوب مرکز ملی پاسخگویی به آدرس: http://www.cloob.com/clubname/pasokh در خدمتتان هستیم.21%
banooy_e_iranzaminنام : آترا وطن پرستامتیاز : 322درصد بهترین پاسخ : 32%آترا وطن پرست (87)i

5.    88/6/22 (09:54)سلام
نمی دونم چرا ما عادت کردیم به همه برچسب بزنیم؟؟
خوب مطلقه باشه مگه این چیزی رو ثابت می کنه؟
یه ازدواج اشتباه رو تجربه کرده دیگه حالا اگه همین شخص مطلقه نبود نظر همه فرق می کرد در مودش
خیلی بده که ما اجازه می دیم به خودمون که انقدر در مورد آدمها راحت قضاوت کنیم
به نظر من هیچ اشکای نداره به شرطی شما این آدم رو خوب بشناسی تا خدایی نکرده بعدا به مشکل نخورید
با آرزوی موفقیت.10%
aminizari19نام : بندر عباسامتیاز : 80درصد بهترین پاسخ : 0%بندر عباس (1)i

6.    88/6/22 (12:27)mohem dashtan tafaho va yekdeli ast.3%
milad760نام : میلاد رضاییامتیاز : 162درصد بهترین پاسخ : 10%میلاد رضایی (11)i

7.    88/6/22 (22:24)اول خانوادت با این کار مشکل نداره؟
دلیل کارت پوله طرفه یا علاقست؟
دلیل طلاقش رو بدون
از نظر سنی اختلاف زیاده؟
اینا رو اول جواب بده
اینم بگم اونا هم آدمن مثل بقیه
اگه شرایطشو داری هیچ ایرادی نداره .7%
atena_acuteنام : فرحناز جیکسیامتیاز : 1253درصد بهترین پاسخ : 19%فرحناز جیکسی (20)i

8.    88/6/23 (16:27)شاید آینده خوبی داشته باشه
شاید به قول دوستان اونام آدمن و با بقیه فرقی نمی کنن

ولی سوال ؟ ...
چرا مطلقه ؟ آیا خودش طلاق گرفته یا طلاقش داده ؟ آیا علت طلاقشون سره بد اخلاقی ، اعتیاد ، خیانت ، دورغگویی و .... بوده ؟
آیا .... ....... ..... !!! خودت بگو ؟

پس بستگی داره ما نمیتونیم بگم نه یا آره ....0%


عده زن مطلقه چقدر است؟


مشخصات سوال
mahdi_tavakolyنام : مهدی توکلیامتیاز : 90درصد بهترین پاسخ : 0%مهدی توکلی (0)i

25 شهریور 87 - 09:52عده زن مطلقه چقدر است؟تاریخ ایجاد سوال : 25 شهریور 87 (09:52)تاریخ بسته شدن سوال : 10 مهر 87تعداد بازدید :450تعداد پاسخ ها : 14طبقه بندی : جامعه ، قوانین » قانون- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
عده زن مطلقه چقدر است؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
scorpions_b2006نام : حسین امتیاز : 1726درصد بهترین پاسخ : 25%حسین (26)i

87/6/25 (11:43)سلام:

ازدواج كردید، سپس قبل از آمیزش آنها را طلاق دادید عده اى براى شما بر آنها نیست كه حساب آنها را نگاه دارید (یا ایها الذین آمنوا اذا نكحتم المؤ منات ثم طلقتموهن من قبل ان تمسوهن فما لكم علیهن من عدة تعتدونها).
در اینجا خداوند استثنائى براى حكم عده زنان مطلقه بیان فرموده كه كه اگر طلاق قبل از دخول واقع شود نگاه داشتن عده لازم نیست ، و از این تعبیر به دست مى آید كه قبل از این آیه حكم عده بیان شده بوده است .
تعبیر به ((مؤ منات )) دلیل بر این نیست كه ازدواج با غیر زنان مسلمان به كلى ممنوع است ، بلكه ممكن است اشاره به اولویت آنها بوده باشد، بنابراین با روایت و فتاواى مشهور فقها كه ازدواج موقت با زنان كتابیه را مجاز مى شمرد منافاتى ندارد.
ضمنا از تعبیر ((لكم )) و همچنین جمله ((تعتدونها)) (عده را محاسبه كنید) استفاده مى شود كه عده نگهداشتن زن یكنوع حق براى مرد محسوب مى شود، و باید چنین باشد، زیرا امكان دارد در واقع زن باردار باشد و ترك عده و ازدواج با مرد دیگر سبب مى شود كه وضع فرزند نامشخص گردد و حق مرد در این زمینه پایمال شود، گذشته از اینكه نگهداشتن عده فرصتى به مرد و زن مى دهد كه اگر تحت تاثیر هیجانات عادى حاضر به طلاق شده باشند مجالى براى تجدید نظر و بازگشت پیدا كنند، و این حقى است هم براى زن و هم براى مرد.
و اما اینكه بعضى ایراد كرده اند كه اگر عده حق مرد باشد باید بتوان آن را اسقاط نمود درست نیست ، زیرا در فقه حقوق زیادى داریم كه قابل اسقاط نیست ، مانند حقى كه بازماندگان میت در اموال او دارند، و یا حقى كه فقراء در زكات دارند كه هیچیك را نمى توان با اسقاط كردن ساقط نمود.
سپس به حكم دیگرى از احكام ((زنانى كه قبل از آمیزش جنسى طلاق گرفته اند))مى پردازد كه در سوره بقره نیز به آن اشاره شده است ، مى فرماید: ((آنها را (با هدیه مناسبى ) بهره مند سازید)) (فمتعوهن ).
بدون شك پرداختن هدیه مناسب به زن در جائى واجب است كه مهرى براى او تعیین نشده باشد، همانگونه كه در آیه 236 سوره بقره آمده است ((لاجناح علیكم ان طلقتم النساء ما لم تمسوهن او تفرضوا لهن فریضة و متعوهن )): ((گناهى بر شما نیست اگر زنان را قبل از آمیزش یا تعیین مهر (به عللى ) طلاق دهید، ولى در این موقع آنها را (با هدیه اى مناسب ) بهره مند سازید.
بنابراین آیه مورد بحث گرچه مطلق است و مواردى را كه مهر تعیین شده یا نشده هر دو را شامل مى شود، ولى بقرینه آیه سوره بقره آیه مورد بحث را محدود به موردى مى كنیم كه مهرى تعیین نشده باشد، زیرا در صورت تعیین مهر و عدم دخول پرداختن نصف مهر واجب است (همانگونه كه در آیه 237 سوره بقره آمده ).
این احتمال را نیز بعضى از مفسران و فقها داده اند كه حكم ((پرداختن هدیه اى مناسب )) در آیه مورد بحث عام است ، حتى مواردى را كه مهر در آن تعیین شده شامل مى شود، منتهى در این موارد جنبه استحبابى دارد، و در مواردى كه مهر تعیین نشده جنبه وجوبى .
در بعضى از آیات و روایات نیز اشارهاى به این معنى دیده مى شود.
در اینكه مقدار این ((هدیه )) چه اندازه باید باشد؟ قرآن مجید در سوره بقره آن را اجمالا بیان كرده و فرموده است : متاعا بالمعروف : ((هدیه اى مناسب و متعارف )) (بقره - 236) و باز در همان آیه مى گوید: على الموسع قدره و على المقتر قدره : ((آن كس كه توانائى دارد به اندازه توانائیش و آن كس كه تنگدست است به اندازه خودش )).
بنابراین اگر در روایات اسلامى مواردى از قبیل خانه ، خادم ، لباس ، و مانند آن ذكر شده بیان مصداقهائى از این كلى است كه بر حسب امكانات شوهر و شؤ ون زن تفاوت مى كند.
آخرین حكم آیه مورد بحث این است كه زنان مطلقه را به طرز شایسته اى رها كنید و به صورت صحیحى از آنها جدا شوید (و سرحوهن سراحا جمیلا)
((سراح جمیل )) به معنى رها ساختن تواءم با محبت و احترام ، و ترك هر گونه خشونت و ظلم و ستم و بى احترامى است ، خلاصه همانگونه كه در آیه 29 سوره بقره آمده است یا باید همسر را به طور شایسته نگاهداشت ، و یا با نیكى و احترام رها كرد فامساك بمعروف او تسریح باحسان .
هم ادامه زوجیت باید تواءم با معیارهاى انسانى باشد، و هم جدا شدن ، نه اینكه هر گاه شوهر تصمیم بر جدائى گرفت هر گونه بى مهرى ، ظلم ، بدگوئى و خشونت را در مورد همسرش مجاز بشمرد كه این رفتار قطعا غیر اسلامى است .
بعضى از مفسران ((سراح جمیل )) را به معنى انجام طلاق طبق سنت اسلامى گرفته اند، و در روایتى كه در تفسیر ((على بن ابراهیم )) و ((عیون الاخبار)) آمده نیز این معنى منعكس است ، ولى مسلم است كه ((سراح جمیل )) محدود در این معنى نیست هر چند یكى از مصادیق روشن آن همین است بعضى دیگر از مفسران سراح جمیل را در اینجا به معنى اجازه خروج از منزل و نقل مكان دانسته اند، زیرا زن در اینجا موظف به نگاهدارى عده نیست ، بنابراین باید او را رها كرد كه هر كجا مایل است برود.


ولى با توجه به اینكه تعبیر به ((سراح جمیل )) یا مانند آن در آیات دیگر قرآن حتى در مورد زنانى كه باید عده نگاهدارند وارد شده معنى فوق بعید به نظر مى رسد.

.36%دیگر پاسخ ها
abar_mardنام : ابرمرد امتیاز : 150درصد بهترین پاسخ : 9%ابرمرد (19)i

1.    87/6/25 (10:35)در حالت معمولی =سه طهر
اقتضای سنی دیدن عادت داشته باشد ولی عادت نبیند =سه ماه
حامل باشد = تا وضع حمل
.31%
ezzatynejadنام : ابراهیم عزتی نژادامتیاز : 98درصد بهترین پاسخ : 0%ابراهیم عزتی نژاد (7)i

2.    87/6/25 (12:02)salam
shoma hamoon 3 mah va 10 roz hesab konin beytare.4%
mm_mohamadنام : محمد حسین معمارزادهامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%محمد حسین معمارزاده (47)i

3.    87/6/25 (15:23)ازدواج كردید، سپس قبل از آمیزش آنها را طلاق دادید عده اى براى شما بر آنها نیست كه حساب آنها را نگاه دارید (یا ایها الذین آمنوا اذا نكحتم المؤ منات ثم طلقتموهن من قبل ان تمسوهن فما لكم علیهن من عدة تعتدونها).
در اینجا خداوند استثنائى براى حكم عده زنان مطلقه بیان فرموده كه كه اگر طلاق قبل از دخول واقع شود نگاه داشتن عده لازم نیست ، و از این تعبیر به دست مى آید كه قبل از این آیه حكم عده بیان شده بوده است .
تعبیر به ((مؤ منات )) دلیل بر این نیست كه ازدواج با غیر زنان مسلمان به كلى ممنوع است ، بلكه ممكن است اشاره به اولویت آنها بوده باشد، بنابراین با روایت و فتاواى مشهور فقها كه ازدواج موقت با زنان كتابیه را مجاز مى شمرد منافاتى ندارد.
ضمنا از تعبیر ((لكم )) و همچنین جمله ((تعتدونها)) (عده را محاسبه كنید) استفاده مى شود كه عده نگهداشتن زن یكنوع حق براى مرد محسوب مى شود، و باید چنین باشد، زیرا امكان دارد در واقع زن باردار باشد و ترك عده و ازدواج با مرد دیگر سبب مى شود كه وضع فرزند نامشخص گردد و حق مرد در این زمینه پایمال شود، گذشته از اینكه نگهداشتن عده فرصتى به مرد و زن مى دهد كه اگر تحت تاثیر هیجانات عادى حاضر به طلاق شده باشند مجالى براى تجدید نظر و بازگشت پیدا كنند، و این حقى است هم براى زن و هم براى مرد.
و اما اینكه بعضى ایراد كرده اند كه اگر عده حق مرد باشد باید بتوان آن را اسقاط نمود درست نیست ، زیرا در فقه حقوق زیادى داریم كه قابل اسقاط نیست ، مانند حقى كه بازماندگان میت در اموال او دارند، و یا حقى كه فقراء در زكات دارند كه هیچیك را نمى توان با اسقاط كردن ساقط نمود.
سپس به حكم دیگرى از احكام ((زنانى كه قبل از آمیزش جنسى طلاق گرفته اند))مى پردازد كه در سوره بقره نیز به آن اشاره شده است ، مى فرماید: ((آنها را (با هدیه مناسبى ) بهره مند سازید)) (فمتعوهن ).
بدون شك پرداختن هدیه مناسب به زن در جائى واجب است كه مهرى براى او تعیین نشده باشد، همانگونه كه در آیه 236 سوره بقره آمده است ((لاجناح علیكم ان طلقتم النساء ما لم تمسوهن او تفرضوا لهن فریضة و متعوهن )): ((گناهى بر شما نیست اگر زنان را قبل از آمیزش یا تعیین مهر (به عللى ) طلاق دهید، ولى در این موقع آنها را (با هدیه اى مناسب ) بهره مند سازید.
بنابراین آیه مورد بحث گرچه مطلق است و مواردى را كه مهر تعیین شده یا نشده هر دو را شامل مى شود، ولى بقرینه آیه سوره بقره آیه مورد بحث را محدود به موردى مى كنیم كه مهرى تعیین نشده باشد، زیرا در صورت تعیین مهر و عدم دخول پرداختن نصف مهر واجب است (همانگونه كه در آیه 237 سوره بقره آمده ).
این احتمال را نیز بعضى از مفسران و فقها داده اند كه حكم ((پرداختن هدیه اى مناسب )) در آیه مورد بحث عام است ، حتى مواردى را كه مهر در آن تعیین شده شامل مى شود، منتهى در این موارد جنبه استحبابى دارد، و در مواردى كه مهر تعیین نشده جنبه وجوبى .
در بعضى از آیات و روایات نیز اشارهاى به این معنى دیده مى شود.
در اینكه مقدار این ((هدیه )) چه اندازه باید باشد؟ قرآن مجید در سوره بقره آن را اجمالا بیان كرده و فرموده است : متاعا بالمعروف : ((هدیه اى مناسب و متعارف )) (بقره - 236) و باز در همان آیه مى گوید: على الموسع قدره و على المقتر قدره : ((آن كس كه توانائى دارد به اندازه توانائیش و آن كس كه تنگدست است به اندازه خودش )).
بنابراین اگر در روایات اسلامى مواردى از قبیل خانه ، خادم ، لباس ، و مانند آن ذكر شده بیان مصداقهائى از این كلى است كه بر حسب امكانات شوهر و شؤ ون زن تفاوت مى كند.
آخرین حكم آیه مورد بحث این است كه زنان مطلقه را به طرز شایسته اى رها كنید و به صورت صحیحى از آنها جدا شوید (و سرحوهن سراحا جمیلا)
((سراح جمیل )) به معنى رها ساختن تواءم با محبت و احترام ، و ترك هر گونه خشونت و ظلم و ستم و بى احترامى است ، خلاصه همانگونه كه در آیه 29 سوره بقره آمده است یا باید همسر را به طور شایسته نگاهداشت ، و یا با نیكى و احترام رها كرد فامساك بمعروف او تسریح باحسان .
هم ادامه زوجیت باید تواءم با معیارهاى انسانى باشد، و هم جدا شدن ، نه اینكه هر گاه شوهر تصمیم بر جدائى گرفت هر گونه بى مهرى ، ظلم ، بدگوئى و خشونت را در مورد همسرش مجاز بشمرد كه این رفتار قطعا غیر اسلامى است .
بعضى از مفسران ((سراح جمیل )) را به معنى انجام طلاق طبق سنت اسلامى گرفته اند، و در روایتى كه در تفسیر ((على بن ابراهیم )) و ((عیون الاخبار)) آمده نیز این معنى منعكس است ، ولى مسلم است كه ((سراح جمیل )) محدود در این معنى نیست هر چند یكى از مصادیق روشن آن همین است بعضى دیگر از مفسران سراح جمیل را در اینجا به معنى اجازه خروج از منزل و نقل مكان دانسته اند، زیرا زن در اینجا موظف به نگاهدارى عده نیست ، بنابراین باید او را رها كرد كه هر كجا مایل است برود.

.9%
ser12423نام : ابراهیم رضویامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%ابراهیم رضوی (0)i

4.    87/6/25 (21:07)چهار ماه و ده روز.0%
khudamamنام : خودمم خودممامتیاز : 224درصد بهترین پاسخ : 16%خودمم خودمم (6)i

5.    87/6/25 (23:29)اااااااااااااااااااااااااااااااااوه :))
بابا خلاصه و مفید بگید !!
3ماه و 10 روز ، برای اینكه اگه بعد از طلاق خانم باردار شد پدر بچه معلوم بشه كیه !! اگه در مدت عده باشه از همسر قبلیه اگه باردار نباشه خانم عدده رو رعایت كرده و از همسر قبلی هم بچه ای نداره، و اگر بعد از مدت عده باردار بشه خانم زده بجدول و در مدت عده با كسه دیگه ای هم رابطه داشته.
میدونید كه 3 ماه و 10 روز بعد از امیزش علائم بارداری در زنان قابل روئت هست..4%
best_accidentنام : تعطیل شدامتیاز : 115درصد بهترین پاسخ : 11%تعطیل شد (0)i

6.    87/6/26 (01:59)سه طهر... فاصله بین عادت زنانگی را طهر گویند. که حدود سه ماه و ده روز میشه که این ده روز واسه اطمینان... چهار ماه و ده روز هم عده وفات....0%
arash_62نام : مرد پارسیامتیاز : 159درصد بهترین پاسخ : 25%مرد پارسی (17)i

7.    87/6/26 (03:20) با سلام عده مطلقه سه طهر است که همان سه ماه محسوب میشود در صورتیکه باردار باشد تا وضع حمل اما اگر با اقتضای سن عادت نبیند سه ماه است ( ماده 1151 قانون مدنی ) و جهار ماه و ده روزی که برخی از دوستان عنوان کردند عده وفات میباشد نه طلاق ( م 1154 ق. م ) موفق باشید.9%
mamasani_badboysنام : شهرام قاضیامتیاز : 110درصد بهترین پاسخ : 7%شهرام قاضی (2)i

8.    87/6/26 (18:54)باید دید طلاق چه نوعی است اگر رجعی باشد عیبی ندارد ولی اگر داعم باشد 3ماه و10 روز.0%
sokotekhodaنام : اکبر مرادی امتیاز : 2درصد بهترین پاسخ : 5% اکبر مرادی (11)i

9.    87/6/27 (11:50)سلام : عده زن مطلقه انواع است
1: صغیر باشد = عده ای ندارد
2: بالغ باشد : سه طهر
3: بار دار باشد : تا وضع حمل
4 : حیض نبیند : ندارد
5: نداند که چرا عادت نمی بیند : سه طهر .0%
chista_pنام : چیستا پامتیاز : 3515درصد بهترین پاسخ : 7%چیستا پ (8)i

10.    87/6/29 (02:30)سه ماه.0%
timsar20نام : آیدین تیمسار20امتیاز : 250درصد بهترین پاسخ : 58%آیدین تیمسار20 (5)i

11.    87/6/30 (03:21)كاملا با نفر ششم موافقم، چون هم جواب صحیح داده و هم دلیل روگفته. گر چه دلیل رو نخواسته بودی اما به هر حال جواب رو كامل و مفید داده.
منم اگه بخوام جواب بدم مثل بقیه دوستان تكرار همین جواب رو میكنم..4%
respina_aنام : پاییز امتیاز : 3003درصد بهترین پاسخ : 12%پاییز (11)i

12.    87/6/30 (18:06)4ماه و 10 روز.0%
matador_1359نام : مهدی حسینیامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%مهدی حسینی (189)i

13.    87/7/4 (08:36)اگر صیغه دائم باشد 3طهر و در صورتی كه عادت نبیند 3ماه میباشد و اگر صیغه موقت باشد 2طهر كه در صورتیكه عادت نبیند 45روز میباشد ور در صورتیكه حامله باشد تا زمان فارغ شدن باید عده نگه دارد.0%


ساير مطالب :
* پی ساختمان
* فلش نوکیا 6111
* » می‌خواهم یک سایت یا وب سایت به صورته کاملا رایگ
* MP4 Player
* پاک کردن اطلاعات هارد دیسک ؟؟؟
* کسی از ایدان استفاده کرده ایا واقعا بینی رو کوچک میکنه ؟؟؟؟؟
* صفحه گفتگوی زنده
* سلام من روی اتاق گفتگو كلید كردم حالا با هر كی میخوام بچتم م
* سلام.من یه ایدی داشتم که هک شده حالا میخوام ببینم راهی هست ک
* اتاق گفتگو قفل شده پبام میدهد بایستی پورت 5229و5222در فایر و