تبليغات
قرآن چند آیه دارد ؟


مشخصات سوال
hossein_mosahebiنام : پاییزان امتیاز : 95درصد بهترین پاسخ : 0%پاییزان (10)i

20 آبان 87 - 08:39قرآن چند آیه دارد ؟تاریخ ایجاد سوال : 20 آبان 87 (08:39)تاریخ بسته شدن سوال : 6 آذر 87تعداد بازدید :310تعداد پاسخ ها : 27طبقه بندی : مذهبی » قرآنی- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
قرآن چند آیه دارد ؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
mohsen91375نام : محسن کریمیامتیاز : 5014درصد بهترین پاسخ : 61%محسن کریمی (20)i

87/8/20 (08:43)سلام
6236 ایه.43%دیگر پاسخ ها12
taaebنام : ابراهیم صالحیامتیاز : 912درصد بهترین پاسخ : 22%ابراهیم صالحی (315)i

1.    87/8/20 (08:54)6664.16%
banooyeghamنام : آسیه امتیاز : 242درصد بهترین پاسخ : 15%آسیه (5)i

2.    87/8/20 (09:46)سلام
قران 6236 آیه داره البته من از کسی پرسیدم مطمئن نیستم.5%
payamavarنام : عباس محمدمرادیامتیاز : 777درصد بهترین پاسخ : 20%عباس محمدمرادی (34)i

3.    87/8/20 (10:47)سلام تعداد آیات قرآن كریم 6636 آیه است .
اما برای اطلاع شما دوست عزیز باید عرض كنم كه دانستن یا ندانستن تعداد آیات یا سوره‌ها یا كلمات مختلف در قرآن چه فایده‌ای دارد اگر كه انسان به این كتاب زندگی كه خدا برای نشاندادن راه زندگی به ما اعطا كرده عمل نكند .
چرا كه این آیات نشانه هستند و نشانه راه را به ما نشان می‌دهد البته قرآن قابل مقایسه نیست ولی برای نزدیكی ذهن مثالی می‌زنم : نسخه شفا بخش با خواندن صرف اثر نمی‌كند شما به طور مثال بخوانید روزی 3 قرص صبح و ظهر و شب اما فقط بخوانی و قرص را مصرف نكنی آیا خوب می‌شوی قرآن هم یك كتاب فقط خواندنی نیست بلكه هر روز اگر 1 آیه آن را بخوانی و تصمیم بگیری به آن عمل كنی می‌فهمی كه بسیاری از مریضی‌های نفسانی تو شفا پیدا كرده است .البته خواندن بدون تدبر در قرآن هم اثرات بسیاری دارد ولی ... در آخر به آن داستان اكتفا می‌كنم كه عرب بدوی نزد پیامبر آمد و خواندن یك سوره از قرآن توسط حضرت رسول باعث شد كه رفت و گفت همین یك سوره مرا بس است برای ما هم اگر در خانه كس است یك حرف بس است .
.8%
313taنام : علی مامتیاز : 5556درصد بهترین پاسخ : 14%علی م (9)i

4.    87/8/20 (10:58)چند قول هست اما مشهورش : 6236

علت اختلاف :

علت اختلافی که بین علمای مسلمان بر سر این مساله هست نیز به چند دلیل است و از آن جمله :
- بودن یا نبودن «بسم الله» به عنوان آیه مستقل
- برخی ها دو آیه خاص یکی میدانند! و علت ایندسته اختلافات هم این بوده که در قرآنهای قدیم فاصله بین آیات دقیقا مشخص نمیشده
و ....2%
yalda_87نام : یلدا امتیاز : 1682درصد بهترین پاسخ : 7%یلدا (46)i

5.    87/8/20 (11:13)6236 آیه دارد.0%
siavash1605نام : سیاوش سیاوش امتیاز : 207درصد بهترین پاسخ : 15%سیاوش سیاوش (2)i

6.    87/8/20 (11:39)چند تا روایت هست

6636
6236

یکی از دلایل اختلاف هم بسم ا... هست که برخی اون رو یک ایه می دونند.0%
simorghe_ghafنام : سیمرغ قافامتیاز : 287درصد بهترین پاسخ : 16%سیمرغ قاف (40)i

7.    87/8/20 (12:21)قطعا و بدون تردید = قرآن 6236 آیه دارد . .8%
coralahmadiنام : نــــــــــــــدا اامتیاز : 97درصد بهترین پاسخ : 0%نــــــــــــــدا ا (0)i

8.    87/8/20 (12:22)سلام
قرآن
6664آیه دارد.0%
faslegonahنام : نخل سوختهامتیاز : 110درصد بهترین پاسخ : 9%نخل سوخته (148)i

9.    87/8/20 (12:30) سلام
برای یافتن جواب كامل می تونید به كتاب آشنائی با قرآن شهید مطهری مراجعه كنید
اقوال مختلفه 6666و 6636و....0%
baran1989نام : باران صامتیاز : 95درصد بهترین پاسخ : 0%باران ص (57)i

10.    87/8/20 (13:06)دقیق ترینش 6666 آیه است.2%
sohail_ehyaeeنام : سهیل امتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%سهیل (14)i

11.    87/8/20 (13:08)salam chand ghol ast yeki 6236 digari 6666 ke ketabe ghoarne ma 6236 aye darad .0%
sadafirنام : یوسف یامتیاز : 83درصد بهترین پاسخ : 0%یوسف ی (11)i

12.    87/8/20 (14:42)یادم نیست!!!!!؟؟؟؟؟؟
.0%
shahdad1367نام : شهداد امتیاز : 71درصد بهترین پاسخ : 0%شهداد (62)i

13.    87/8/20 (18:01)6666.2%
yas_anنام : علی نامتیاز : 121درصد بهترین پاسخ : 16%علی ن (102)i

14.    87/8/20 (23:34)6236آیه.2%
shahrouz30نام : سلمان سلیمانیامتیاز : 1179درصد بهترین پاسخ : 6%سلمان سلیمانی (0)i

15.    87/8/21 (14:30)سلام تعداد آیات قرآن كریم 6636 آیه است ..0%
mortezazنام : مرتضی زارع امتیاز : 130درصد بهترین پاسخ : 4%مرتضی زارع (8)i

16.    87/8/21 (21:05)این که قرآن چند آیه دارد واقعا مهم نیست ؛ این تنها توجه به آیات است که ارزش دارد . تعداد اصلی با توجه به گرداوری زمان عثمان ( لعنت بر او باد ) 6236 می باشد .
موفق باشید.0%
loverboy200866نام : رضا رادامتیاز : 306درصد بهترین پاسخ : 3%رضا راد (19)i

17.    87/8/24 (01:16)6236آِآیه
30جز
و60 حزب
114 تاهم سوره
موفق باشی.0%
p_quraniنام : قرآن پاسخگوی قرآنیامتیاز : 1738درصد بهترین پاسخ : 52%قرآن پاسخگوی قرآنی (286)i

18.    87/8/24 (16:07)با سلام
دوست عزیز محققان علوم قرآنى درباره تعداد آیات ، كلمات و دیگر اطلاعات آمارى قرآن ، از دیر زمان زحمت فراوانى را متحمل شده اند; ولى به عللى در تعداد آنها اختلاف نظر پیدا شده كه به چند علت اشاره مى كنیم :
الف ) عده اى در تمام سوره ها (به غیر از توبه ) "بسم الله الرّحمن الرّحیم " را آیه اى مستقل و عده اى دیگر تنها «بسم الله» را در ابتداى سوره حمد یك آیه مستقل محسوب كرده اند كه باعث اختلاف در آیات ، كلمات و حروف قرآن مى شود
ب ) گاهى تعداد حروف به دلیل اختلاف قرائت ها ، كم یا زیاد مى شود; چنان كه برخى از قرّاء ، "مالك یوم الدین " را "ملك یوم الدین " خوانده اند .
ج ) اختلاف رسم الخط ها كه موجب ازدیاد یا نقصان حروف مى شود; مثل "ملائكه " ، "ملـئكه " ، و اختلاف در نوعِ كلمات ، مثلا: "ما أصبرهم " كه عده اى آن را یك كلمه و عده اى دو كلمه مى دانند
ولى آنچه در ذیل مى آید ، از بقیه اقوال صحیح تر به نظر مى رسد: تعداد آیات قرآن ، 6236 آیه است كه در روایت صحیحى از حضرت على(ع ) نقل شده (تاریخ قرآن ، آیت الله معرفت ، ص 82 ، نشر سمت )
http://www.cloob.com/clubname/pasokh
التماس دعا .2%
maysam9نام : میثم ر-كامتیاز : 131درصد بهترین پاسخ : 25%میثم ر-ك (1)i

19.    87/8/24 (20:20)6236.0%
maryamjoon_1369_2008نام : مریم گوهررستمیامتیاز : 108درصد بهترین پاسخ : 4%مریم گوهررستمی (6)i

20.    87/8/24 (20:53)6236
منبع: کتاب سال سوم دبیرستان سال 86 صفحه ی 56.0%12


تفاوت میان قرآن مجید،قرآن کریم و قرآن حکیم چیست؟


مشخصات سوال
waterlili1207نام : امیر امتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%امیر (6)i

19 اردیبهشت 88 - 15:29تفاوت میان قرآن مجید،قرآن کریم و قرآن حکیم چیست؟ اطلاعات بیشتر : قرآن دارای سه نام است،حکیم،مجید،کریمتاریخ ایجاد سوال : 19 اردیبهشت 88 (15:29)تاریخ بسته شدن سوال : 22 اردیبهشت 88تعداد بازدید :123تعداد پاسخ ها : 8طبقه بندی : مذهبی » قرآنی- این سوال بسته شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
تفاوت میان قرآن مجید،قرآن کریم و قرآن حکیم چیست؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
babak_pursepahiنام : بابک پامتیاز : 1132درصد بهترین پاسخ : 50%بابک پ (31)i

88/2/19 (21:21)سلام دوست عزیز
اینکه اینها چه فرقی دارند سوال خوبی نیست
ولی میتونید بپرسید چرا این نامها؟
من در حد خودم میتونم بگم که این اسامی برای خدا فرقی نداره
این چند تا اسم واسه این به قران لقب داده میشه که ذهن ناقص ما بتونه درک کنه که این کتاب همه این صفاتو داره
و به ما میفهمونه که انقدر کتاب کاملیه که میتونه این لقبا رو داشته باشه.60%بهترین پاسخ از نظر تیم متخصصین طبقه
p_quraniنام : قرآن پاسخگوی قرآنیامتیاز : 1738درصد بهترین پاسخ : 52%قرآن پاسخگوی قرآنی (281)i

88/2/20 (10:25)«مجید» و «كریم » هر دو از صفاتِ قرآن هستند . مجید به معناى با شكوه و با عظمت و كریم ، به معناى بزرگوار و بخشنده است . «راغب » در كتابِ مفردات خود مى گوید : «هر چه در نوع خود شریف باشد ، به شرافت توصیف مى شود .» و به قرآن مثال مى زند . او همچنین مى گوید : خداوند ، قرآن را به «مجید» توصیف كرده ; (بروج ، 21) زیرا خوبى ها ى دنیا و آخرت را به طور فراوان در بردارد و به همین جهت هم آن را به «كریم » توصیف كرده است . (واقعه ، 77)
قرآن ، هم مجید و هم كریم است . هم خودش ، آیه ها و سوره هایش با شكوه و با عظمت است و هم مردمى را كه آن را بخوانند ; بفهمند و به آن عمل كنند ، به مجد و بزرگوارى و عظمت مى رساند . قرآن كریم و مجید هیچ تفاوتى ندارند و هر دو كلمه از خود آیات قرآن گرفته شده است .
.0%دیگر پاسخ ها
shohada1368نام : علی حسینیامتیاز : 118درصد بهترین پاسخ : 3%علی حسینی (89)i

1.    88/2/19 (23:25)سلام قران اسامی زیادی داردوحکیم .مجیدوکریم از آن نامهاست.10%
msd_sنام : تعطیل شد امتیاز : 116درصد بهترین پاسخ : 0%تعطیل شد (0)i

2.    88/2/19 (23:32)می خوام براتون معنی بعضی از صفت های قرآن رو بگم:
« احسن الحدیث » :

« الله نزّل احسن الحدیث...»

(سوره زمر، آیه 23)

« احسن » به معنای « بهترین » است و « الحدیث » نیز به معنای « سخن ». این دو كلمه وقتی در كنار هم قرار گرفتند، معنای « بهترین حدیث یا سخن » پیدا می كند كه در اصطلاح قرآنی و در آیات شریفه به معنای « قرآن كریم » است. قرآن بهترین سخن است زیرا مشتمل بر حق محض و خالص است. حقی كه باطل در آن نمی تواند رخنه كند و نكرده است. چه درعصر نزولش و چه بعد از آن.

2_ تنزیل:

« و انّه لتنزیل ربّ العالمین...»

(سوره شعراء، آیه 192)

دو كلمه « تنزیل » و « انزال » به یك معناست و آن فرو آوردن است. اما یك تفاوت كوچك با یكدیگر دارند و آن این است كه « انزال » در مورد « فرو آوردن به یك دفعه » و « تنزیل » در مورد « فرو آوردن به تدریج » استعمال می شود.

« نزول در اجسام » به این معناست كه: جسمی از مكانی بلند به پایین آن مكان فرود آید...

و « تنزیل خدای تعالی » به این است كه چیزی كه در نزدش می باشد به موطن و عالم خلق و تقدیر فرود آورد. زیرا خداوند همواره خود را در مقامی بلند دانسته و به اوصافی چون « علی _ عظیم _ كبیر _ متعال و رفیع الدرجات و قاهر فوق بندگان » ستوده است.

بنابراین وقتی او موجودی را ایجاد می كند و می آفریند و به عالم خلق و تقدیر درمی آورد .... در حقیقت « تنزیلی » از ناحیه او محسوب می شود و علت این كه « تنزیل » را به رب العالمین نسبت داد. برای این است كه دلالت كند بر یگانگی رب تعالی. زیرا مشركین خدای را قبول داشتند. ولی او را « رب العالمین » نمی دانستند بلكه می گفتند: هر ناحیه و گروهی از عالمیان، « ربّی » دارد و خدا « رب » آن ارباب است نه رب العالمین و برای اینكه حقانیت و عظمت قرآن و كلام الهی را به مشركان گوش نماید، فرمود: « و انه لتنزیل رب العالمین » زیرا نزول این كلام و جاری شدن آن بر زبان كسی مطلقا درسی نخواسته بود و در محیطی كه مالامال از خرافه و افسانه بود، آیا جز این بر این مطلب دلالت دارد كه، این كتاب از سوی خدا نازل گشته است؟

3_ تذکره:

« انّ هذه تذكرة » (سوره مزمل، آیه 19)

« و انّه لتذكرة لّلمتّقین » (سوره الحاقه، آیه 48)

تذكره به معنای هر هشداری است كه آدمی با دیدن و یا شنیدن آن الگویی می گیرد كه عمل خود را طبق آن انجام دهد.

خداوند، قرآن را « تذكره » ای معرفی می كند كه بشریت را سزاوار است تا الگوی جامع حیات دنیوی و اخروی خود را از این كتاب شریف اخذ نمایند.

4_ موعظه:

« یا ایّها النّاس قد جاءتكم مّوعظة مّن ربّکم » (سوره یونس، آیه 57)

« وعظ » به معنای تذكر دادن به انجام عملی خیر است؛ به بیانی كه دل شنونده را برای پذیرفتن آن تذكر نرم كند.

بنابراین قرآن كریم كتابی است كه آمده است تا موعظه ای برای انسانها باشد و آنها را از خواب غفلت بیدار نماید.

دلهایشان را با اندرزها و پندهای خود نرم نماید و آنها را كه در دریای غفلت فرو رفته و موج حیرت از هر سو به آنان احاطه یافته و در نتیجه، باطن آنان را به ظلمت های شك، تاریك ساخته و دلهایشان را به انواع رذایل و صفات و حالات خبیثه بیمار ساخته، با مواعظ حسنه اندرز دهد و از خواب غفلت بیدارشان كند و از هر نیت فاسد و عمل زشت نهیشان نماید و به سوی خیر و سعادت وادارشان سازد.

5_ شفاء:

« و ننزّل من القرآن ما هو شفاء ....» ( سوره اسراء، آیه 82)

« ما نازل می كنیم آنچه را كه شفا و رحمت است و آن، قرآن است »

دلیل نامیده شدن قرآن كریم به « شفاء » این است كه شفا باید حتما مسبوق به مرضی باشد. چرا كه دلهای بشر احوال و كیفیاتی دارد كه اگر قرآن را با آن احوال مقایسه كنیم، خواهیم دید كه همان نسبتی را دارد كه یك داروی معالج با مرض دارد. زیرا انسان همان طور كه سلامتی و ناسلامتی جسمی دارد، یك سلامتی و ناسلامتی روحی هم دارد و همان طور كه اختلال در نظام جسمی او باعث می شود كه دچار مرض های جسمی گردد، هم چنین اختلال در نظام روح او باعث می شود به مرض های روحی مبتلا شود و همان طور كه برای مرضهای جسمی اش، دوایی است، برای مرض های روحیش نیز دوایی است ... و قرآن كریم از آن جهت شفا است كه اول صفحه دل را از انواع مرضها و انحرافات پاك می كند و بعد زمینه را برای جای دادن فضایل آماده میسازد...

6_ رحمت:

« و انّه لهدی و رحمة للمؤمنین » (سوره نمل، آیه 77)

قرآن كتابی است كه « مؤمنین » را به سوی حق هدایت می كند و ... رحمتی است برای آنان كه دلهایشان را آرامش می دهد و به این وسیله ایمان را هم در دلهاشان ریشه داد و ثابت می كند وقتی قرآن را توصیف می كند به اینكه رحمت برای مؤمنین است، معنایش این است كه تنها مؤمنین را غرق در انواع خیرات و بركات می كند. خیرات و بركاتی كه خدای متعال آنها را در قرآن نهفته و قرآن را خزینه آن خیرات كرده تا هر كس كه متحقق به حقایق آن شود و معانی آن را در خود پیاده كند، از آن خیرات، بهره مند شود.

7_ مبارك:

« و هذا ذكر مبارك انزلناه...» (سوره انبیاء، آیه50)

قرآن را بدین جهت ذكر مبارك خوانده است كه « قرآن ذكری است ثابت و دائم و كثیر البركات ». هم مؤمن از آن بهره مند می شود و هم آسایش كافر را در جامعه بشری تامین نموده است و خلاصه هم اهل دنیا از آن متنفع می گردند چه آن را قبول داشته باشند و چه نداشته باشند.

8_ مجید:

« ق، والقرآن المجید » (سوره قاف، آیه 1)

كلمه « مجد » كه « مجید » از آن ساخته شده به معنای « شرف وسیع » است.

بنابراین « قرآن مجید » به معنای كتابی است كه دارای شرف وسیع و خارج از احساء است. زیرا مگر نه كه قرآن كریم، كلام خداوند است و كلام خداوند نیز حاكی از كمالات بی انتهای حق تبارك و تعالی می باشد.

9_ كریم:

« انّه لقرآن كریم » (سوره واقعه، آیه 77)

« كریم » یعنی جامع انواع خیر و شرف و فضائل و خداوند متعال را كریم می گویند، زیرا كثیر الخیر است و جوادی است كه عطای خود را از كسی دریغ نمی كند.

به قرآن نیز، كریم گفته شده است زیرا جامع تمام خیرات و حسنات می باشد. نیز بدان جهت كه صفاتی پسندیده و سودرسان برای خلق دارد. سودی كه هیچ چیز جای آن را نمی گیرد. چون مشتمل بر اصول معارفی است كه سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین می كند.

10_ عظیم:

« و القرآن العظیم » (سوره حجر، آیه 87)

خداوند قرآن را به صفت « عظیم » یاد نموده است. زیرا این كتاب از ناحیه ساحت عظمت و كبریایی خدای عزوجل است و این معنا را می رساند كه موهبت عظمای قرآن متضمن معارف الهی است.

11_ بصائر:

«... بصائر للنّاس و هدی و رحمة ...» (سوره قصص، آیه 43)

« بصائر » جمع « بصیرت » است كه به معنای وسیله دیدن می باشد و مراد از « بصائر » حجت ها و ادله روشنی است كه به وسیله آنها حق دیده می شود و میان حق و باطل تمیز داده می شود.

بنابراین قرآن، حجتی است كه به وسیله آن حق از باطل متمایز می گردد و هدایت و ظلال از هم دیگر شناخته می گردند.

12_ فصل:

« انّه لقول فصل » (سوره طارق، آیه 13)

کلمه « فصل » به معنای جدا كردن دو چیز از هم است، به طوری كه بین آن دو فاصله ای پیدا شود. و قرآن قول فاصل و فصل است، زیرا قرآن جدا سازنده بین حق و باطل است و آنچه را قرآن ثابت می كند، حق محض است و چون حق است، هیچ باطلی نمی تواند آن را باطل سازد.

« و نزّلنا علیك الكتاب تبیانا لكل شیء » (سوره نحل، آیه 89)

« تبیان » به معنای بیان كننده است. زیرا قرآن كریم كتاب هدایت برای عموم است و جز این، كار و شأنی ندارد.

منظور از « تبیانا لكل شیء » بودن قرآن، همه آن چیزهایی است كه برگشت آنها به هدایت است.

به این معنا كه قرآن، تبیان و بیان كننده همه معارف حقیقی مربوط به مبدأ و معاد و اخلاق فاضله و شرایع الهی و قصص و مواعظی است كه مردم در اهتداء و راه یافتنشان به آن محتاجند. البته این، منافاتی با این ندارد كه پس قرآن به علوم و معارف بشری اهتمام نورزیده است.

بلكه در قرآن كریم به معارف و علوم تجربی نیز اهتمام ورزیده شده است . به این معنا كه در قرآن كریم اشارات و اموری وجود دارد كه حاكی و كاشف از اسراری از علوم است كه فهم عادی و متعارف بشری نمی تواند آن را درك نماید.

13_ نعمت:

« و امّا بنعمة ربّک فحدّث » (سوره ضحی، آیه 11)

بعضی از مفسران گفته اند منظور از نعمت در اینجا تنها نعمت های معنوی از جمله: « نبوت » یا « قرآن » است كه پیامبر موظف بود آن ها را ابلاغ كند و منظور از « بازگو » كردن نعمت همین است.

رسول گرامی اسلامی صلی الله علیه و آله و سلم درباره ابراز و بازگویی نعمت در یك دستور كلی به مسلمانان می فرماید:

« من اعطی خیرا فلم یر علیه، سمی بغیض الله، معادیا لنعم الله »

هر كس خیری به او برسد و آثارش بر او دیده نشود. دشمن خدا شمرده می شود و مخالف نعمت های او.

(تفسیر نمونه جلد 27، صفحه 109)

حضرت علی علیه السلام می فرمایند:

« ان الله جمیل و یحب الجمال و یحب ان یری اثر النعمة علی عبده»

خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد. همچنین دوست دارد آثار نعمت را بربنده خود ببیند. .30%
ridhaنام : امتیاز : 36980درصد بهترین پاسخ : 22%Ridha (3)i

3.    88/2/21 (18:37)سلام
اینها صفت هایی است که مسلمانان برای کتاب خداوند گذاشته اند
مجید یعنی داری مجد و ارزش
کریم یعنی دارای کرامت
حکیم یعنی دارای حکمت.0%
yasmangola_love2000نام : م ص ط ف ی امتیاز : 11517درصد بهترین پاسخ : 35%م ص ط ف ی (835)i

4.    88/2/21 (19:39)یکی اند.0%
bek1358نام : بهرنگ اعتمادیامتیاز : 143درصد بهترین پاسخ : 59%بهرنگ اعتمادی (27)i

5.    88/2/21 (21:20)آخه این چه سوالیه.0%


آیا در قرآن راجع به ائمه آیه ای وجود دارد؟


مشخصات سوال
sepahbasijنام : مهدی مهدیامتیاز : 414درصد بهترین پاسخ : 31%مهدی مهدی (1)i

7 تیر 89 - 11:33آیا در قرآن راجع به ائمه آیه ای وجود دارد؟ اطلاعات بیشتر : آیه ای که وجود ائمه بعد از پیامبر (ص) را اثبات کند.تاریخ ایجاد سوال : 7 تیر 89 (11:33)تاریخ بسته شدن سوال : 7 تیر 89تعداد بازدید :37تعداد پاسخ ها : 3طبقه بندی : مذهبی » قرآنی- این سوال بسته شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
آیا در قرآن راجع به ائمه آیه ای وجود دارد؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
saaed64نام : سعید محمدنیاامتیاز : 184درصد بهترین پاسخ : 35%سعید محمدنیا (6)i

89/4/7 (15:14)بله دوست عزیز ولی اسم ائمه به طور مستقیم به دلایل خاص که خود آن یه بحث طولانی را می طلبد نیامده به عنوان مثال صوره کوثر به طور کامل در وصف و مقام حضرت زهرا نازل شده و اما ایه ای که امامت اعمه را اثبات کند بسیار زیاد است و از جمله آن ایات ایه ای است که در ان گفته میشود امام بعد از پیامبر کسی است که در حالات رکوع زکات داده که تنها کسی که قبل از نزول این آیه این کار را کرده بود حضرت علی است و از این قبیل ایات زیاد است یا آیه ای که در روز غدیر نازل شد و ..... که باید بر روی یکایک این ایات بحث مفصل بکنیم چون برادران اهل سنت شبهات زیادی ولی بی پایه و اساس در رابطه با این ایات مطرح کرده اند که تمام انها نیز جواب دارد.0%دیگر پاسخ ها
iri_pilotنام : ا بامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%ا ب (37)i

1.    89/4/7 (15:44)اسم ائمه رو تا اونجایی که اطلاع دارم نه.اما کلمه امام در قرآن 12 بار تکرار شده.0%
habib4327نام : حبیب كرمامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%حبیب كرم (4)i

2.    89/4/7 (16:32)بله هست فقط فرصت می خوام بیشتر تحقیق كنم دقتق بكم كدوم آیه است.0%


ساير مطالب :
* با سلام پاسور و تخته حرام است یا حلال؟
* ایا می توان در این سایت با بازیگران ارتباط برقرار کرد
* ضریب دروس کنکور 88
* چه رابطه ای بین PLCو CNC در صنعت وجود دارد ؟
* فیلر زدن موتور سیکلت
* چند روز هست که به ایمیلم دسترسی ندارم؟
* آیا سایت oxinads معتبر است؟
* چطور میشه از دانشگاههای خارج کشور برای دوره دکتری پذیرش گرفت
* وقتی می خوام درایوم رو باز کنم باز نمیشه یه خطایی میده چرا؟
* یه سری كتاب آموزش یوگا(مصور)میخواستم؟