تبليغات
متن صیغه ی محرمیت رو می خواستم


مشخصات سوال
gelomerolنام : سلینا کامیارانامتیاز : 108درصد بهترین پاسخ : 0%سلینا کامیاران (10)i

3 مهر 87 - 10:49متن صیغه ی محرمیت رو می خواستمتاریخ ایجاد سوال : 3 مهر 87 (10:49)تاریخ بسته شدن سوال : 19 مهر 87تعداد بازدید :4731تعداد پاسخ ها : 8طبقه بندی : مذهبی » حدیثی- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
متن صیغه ی محرمیت رو می خواستم 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
barbodafshinنام : باربد افشینامتیاز : 1428درصد بهترین پاسخ : 25%باربد افشین (2)i

87/7/3 (11:05)سلام
متن عربی و فارسی فرقی نداره . به عربی میگن: زوجتک نفسی فی مدت المعلوم علی مهر معلوم. یهنی تو رو به همسری خودم در میارم تو مدت معلوم با مهریه معلوم. عربی و فارسی فرقی نداره . مهم اینه که دو طرف بدونن داره چیکار میکنن و حد و حدود چقدره. اینو برای تعریف حد و حدود و ... می خونن. در ضمن تو رساله همه این چیزا هست.
خوش باشی.70%دیگر پاسخ ها
sannyasinنام : سهیل سانیاسین تائوامتیاز : 266درصد بهترین پاسخ : 10%سهیل سانیاسین تائو (1173)i

1.    87/7/3 (10:52)برو رساله نگاه کن
**
.30%
313taنام : علی مامتیاز : 5556درصد بهترین پاسخ : 14%علی م (9)i

2.    87/7/3 (11:43)توضیحات کامل به همراه تصاویر و ...! در اینجا :

http://man-mote.tumblr.com/post/34184844.0%
arash_aaaaنام : ارش اامتیاز : 228درصد بهترین پاسخ : 9%ارش ا (0)i

3.    87/7/3 (15:42)سلام
چیزی به نام صیغه محرمیت نداریم و اون چیزی که شما میفرمایی همون صیغه ازدواج است که در رساله های مراجع ذکر شده و شرایط خودش رو هم داره..0%
rbadنام : روح الله بناكارامتیاز : 103درصد بهترین پاسخ : 0%روح الله بناكار (17)i

4.    87/7/4 (00:11)زن : زوجتک نفسی فی المدة المعلومة علی المهر ال معلومة
مرد : قبلت.0%
reza266نام : رضا حامتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0% رضا ح (2)i

5.    87/7/4 (21:30)من تا ندانم به چه دلیل دنبال این متن هستید هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه نمی توانم بدهم
از خداوند آرزوی موفقیت شما را دارم
برادر كوچك شما رضا.0%
kaspian_a14نام : محمد غلامیامتیاز : 120درصد بهترین پاسخ : 7%محمد غلامی (53)i

6.    87/7/5 (17:01))
شما می گی : زوجتک نفسی فی المدة المعلومة علی المهر ال معلومة
مرد : قبلت.0%
danial_israeliنام : دانیال مارکوپولوامتیاز : 1431درصد بهترین پاسخ : 26%دانیال مارکوپولو (105)i

7.    87/7/13 (00:44)جناب پاسخگوی شماره 6 اقای رضا خان اولا مگه حکم صیغه رو شما دادی که بیخوای بدی یا نه ؟ این کار یه جور تجاوز به حقوق دیگران که بصورت عامیانه بهش میگن فضولی . دوما بنده خدا میخواد با یکی ازدواج کنه دیگه . .0%


درازدواج موقت برای خواندن صیغه ی محرمیت ،در احكام اجازه ی پد


مشخصات سوال
melika_aaaنام : مینا زامتیاز : 95درصد بهترین پاسخ : 0%مینا ز (17)i

20 اسفند 87 - 09:11درازدواج موقت برای خواندن صیغه ی محرمیت ،در احكام اجازه ی پدر احتیاط واجب ذكر شده .حكم احتیاط واجب با حكم واجب چه فرقی دارد؟ اطلاعات بیشتر : یك دختر باكره باتوجه به اینكه اجازه ی پدر باحكم احتیاط واجب (نه واجب) می تواند به عقد موقت پسری دربیاد؟
احتیاط واجب به مثابه ی حكم مستحب نیست كه رعایتش بهتر است؟؟؟تاریخ ایجاد سوال : 20 اسفند 87 (09:11)تاریخ بسته شدن سوال : 6 فروردین 88تعداد بازدید :411تعداد پاسخ ها : 25طبقه بندی : مذهبی » قرآنی- این سوال منقضی شده است. و بهترین جواب توسط رای کاربران انتخاب شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
درازدواج موقت برای خواندن صیغه ی محرمیت ،در احكام اجازه ی پدر احتیاط واجب ذكر شده .حكم احتیاط واجب با حكم واجب چه فرقی دارد؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
hajimdنام : محسن دهامتیاز : 910درصد بهترین پاسخ : 39%محسن ده (187)i

87/12/20 (09:30)سلام آبجی
در احتیاط واجب مقلد میتواند در همان مسئله به مجتهد دیگری رجوع كند.
احتیاط مستحب همیشه همراه فتواست،یعنی مجتهد در آن مسئله علاوه بر اظهار نظر راه احتیاط راهم نشان داده است ومقلد می تواند در آن مسئله به فتوا ویا به احتیاط عمل كند ونمی تواند به مجتهد دیگری رجوع كند.
احتیاط واجب همراه فتوی نمی باشد ومقلد باید به همان احتیاط عمل كند ومی توتند به فتوای مجتهد دیگر مراجعه كند.
موفق باشید..29%دیگر پاسخ ها12
bahari63نام : ابراهیم بهاریامتیاز : 132درصد بهترین پاسخ : 18%ابراهیم بهاری (137)i

1.    87/12/20 (09:32)با سلام و عرض ادب
در متعه برای دختری که باکره نیست اذن ولی نه واجب است نه احتیاط واجب بلکه احتیاط واجب برای دختر باکره است که معنای احتیاط واجب همان واجب است به این فرق که مجتهد به مقلد خود اجازه میدهد در این مسئله از مرجع دیگری هم استمزاج بکند یعنی اگر مرجع دیگری فتوای دیگری داده ان را عمل کند پس احتیاط واجب با واجب فقط این فرق را دارد که عمل به به احتیاط واجب هم واجب است اما اگر مجتهد دیگری گفته بود لازم نیست یا مستحب است میتواند از نظر مرجع خود عدول کند و ان فتوی جدید را عمل کند .
و در باراه اذن پدر جهت ازدواج موقت برای دختر باکره همه احتیاط واجب میدانند اذن پدر را .25%
zebelkhan1نام : آرش مامتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%آرش م (0)i

2.    87/12/20 (09:34)چون در احتیاط واجب می توان به مرجع دیگری هم مراجعه کرد شما می توانید به حکم مراجع دیگر مراجعه کنید و در فتاوای مراجع دیگر این کار جایز است..0%
tafvaنام : آفتاب آفتابامتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%آفتاب آفتاب (10)i

3.    87/12/20 (09:36)احتیاط واجب به معنی مستحب نیست.منظور این است كه اجازه پدر در این حالت احتیاط برای رعایت حدود است و واجب است كه در این مورد احتیاط شود..0%
1367mahshidنام : مهشید -امتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%مهشید - (4)i

4.    87/12/20 (10:42)در احتیاط واجب می توان همان مسأله را از مرجع دیگری تبعیت کرد. و درمورد صیغه خواندن برای دختر باکره همه مراجع واجب و یا احتیاط واجب می دانند و در عمل فرقی نمی کند و حتماً اجازه پدر دختر را لازم دارد..0%
ahmad322نام : احمد احمدیامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%احمد احمدی (31)i

5.    87/12/20 (11:20)با عرض سلام خدمتتون
صیغه ازدواج موقت را می توان برای زنان بیوه و مطلقه خواند.
یك دختر باكره تنها با اجازه پدر یا قیم می تواند به عقد موقت فردی در آیدو اگر مرجعی در فتوایی احتیاط واجب به كار ببرد به مقلد این اجازه را می دهد تا به مرجع دیگری مراجعه كند وگرنه باید آن فتوا را همان واجب در نظر بگیرد و بدان عمل كند.
اینم بگم كه هیچ مرجعی اجازه صیغه برای دختر باكره را بدون اجازه پدر یا قیم نمی دهد مگر در موارد بسیار خاص كه معروف به صیغه محرمیت است.
صیغه محرمیت همان صیغه ازدواج موقت است ولی می گویند محرمیت چون تحت شرایط خاص و فقط به جهت اینكه طرفین بخاطر حرف زدن و مكالمه تلفنی و امثال آن مرتكب فعل حرام نشوند.
امیدوارم تونسته باشم موضوع رو برسونم.
اگر بازم نیاز به توضیح بود من در خدمتم.0%
ali_19saleنام : m mامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%m m (9)i

6.    87/12/20 (12:10)در احتیاط واجب می توان به مرجع دیگری هم مراجعه کرد حتیاط مستحب همیشه همراه فتواست،یعنی مجتهد در آن مسئله علاوه بر اظهار نظر راه احتیاط راهم نشان داده است ومقلد می تواند در آن مسئله به فتوا ویا به احتیاط عمل كند ونمی تواند به مجتهد دیگری رجوع كند..3%
490نام : صمد بهمرامامتیاز : 111درصد بهترین پاسخ : 14%صمد بهمرام (32)i

7.    87/12/20 (12:19)سلام
اولا اجازه پدر در مورد دختر باكره می باشد و ثانیا فرق احتیاط واجب با حكم واجب در این است در احتیاط واجب می شود به مجتهد دیگر رجوع كرد یعنی مجتهد حكم قطعی نداده است ولی حكم واجب همان فتوا و حكم قطعی است و مقلد آن مجتهد باید حكم آنرا مراعات كند
موفق باشید.0%
pooyanaderiنام : محمود دست آویزامتیاز : 109درصد بهترین پاسخ : 0%محمود دست آویز (9)i

8.    87/12/20 (12:22)در معبدی گربه ای وجود داشت که هنگام مراقبه ی راهب ها مزاحم تمرکز آن ها می شد . بنابراین استاد بزرگ دستور داد هر وقت زمان مراقبه می رسد یک نفر گربه را گرفته و به ته باغ ببرد و به درختی ببندد .

این روال سال ها ادامه پیدا کرد و یکی از اصول کار آن مذهب شد .

سال ها بعد استاد بزرگ در گذشت .

گربه هم مرد .

راهبان آن معبد گربه ای خریدند و به معبد آوردند تا هنگام مراقبه به درخت ببندند تا اصول مراقبه را درست به جای آورده باشند.

سالها بعد استاد بزرگ دیگری رساله ای نوشت درباره ی "اهمیت بستن گربه به درخت".
.7%
sia_khafanنام : سیاوش سبزامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%سیاوش سبز (109)i

9.    87/12/20 (12:28)سلام،بعضی از مراجع اذن پدر رو حتی برای دختر باکره مستحب می دونن،بستگی داره از کدوم مرجع تقلید کنی،اگه مرجع تقلید این اجازه رو بده دختر باکره می تونه بدون اذن پدر این کار رو انجام بده..0%
p_quraniنام : قرآن پاسخگوی قرآنیامتیاز : 1738درصد بهترین پاسخ : 52%قرآن پاسخگوی قرآنی (285)i

10.    87/12/20 (13:43)سلام بر شما
در احتیاط واجب می توان همان مسأله را از مرجع دیگری تبعیت کرد. ولی در فتوا به وجوب باید حتما از مرجع خودمون پیروی کنیم و به مرجع دیگری نمیتونیم رجوع نماییم .

دوست گرامی اگر باز هم سوالی داشتید بنده در این بحث در خدمتتان هستم
http://www.cloob.com/club/post/show/clubname/pasokh/topicid/1537403/wrapper/true

.3%
yektalنام : مهدی حسن زادهامتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%مهدی حسن زاده (73)i

11.    87/12/20 (13:50)بسم رب الشهدا
با سلام خدمت خواهر گرامی طبق فتوای برخی از مراجع صیغه ی دختر باکره عاقل بالغ و رشیده بدون اذن پدر جایز است حال نکته ی این فتوا در رشیده بودن این دستور است چنان چه مجتهد جامع الشرایط و یا قاضی حکم رشیده بودن را بدهند این فتوا قابل اجراست التماس دعا
یا علی.3%
ileyaنام : سهیل پسر شیشه ای گامتیاز : 88درصد بهترین پاسخ : 6%سهیل پسر شیشه ای گ (11)i

12.    87/12/20 (14:09)با سلام
اولا درصورتی که زن باکره نباشد اذن ولی شرط نیست.
ثانیا فقیه در جایی حکم به احتیاط واجب می دهد که به طور قطع و یقین به حکمی نرسیده باشد و لذا می گوید احتیاط واجب اینچنین است. و در این موارد وظیفه مکلف است که به فقیه دیگری مراجعه کند..0%
hamid_gmنام : حمید رضاامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%حمید رضا (55)i

13.    87/12/20 (14:49)با سلام
شما میتوانید برای کسب آکاهی بیشتر در این ضمینه مقدس به رساله آیت الله وحید خراسانی مراجعه کنید
ایشان بطور صریح وبی شبه مساله را پاسخ گفته اند
در ضمن فراموش نکنید که در قوانین ملی ما اگر دختر و پسر به سن قانونی رسیده باشند و والدین مخالف ازدواج آنها باشد دادگاه رای را به نفع زوجین صادر میکند تا از فساد و پیدایش فرزندان نا مشروع و... جلوگیری به عمل آید
اگر کمی عاقلانه بسنجیم تفاوت زیادی بین این موضوعات نمی بینیم
در نتیجه اگر در ازدواج (موقت یا دایم) اجازه پدر دختر (باکره یا ...) فراهم نگردد یا در آن مفسدهای باشد نیازی نیست....
التماس دعا
یا علی.0%
pirzadxنام : بهرام فرهمندنژادامتیاز : 101درصد بهترین پاسخ : 0%بهرام فرهمندنژاد (173)i

14.    87/12/20 (14:52)به نام دادآفرین و یاد فرستاده گرامی او و خاندان پاک و یاران باوفایش

زناشویی فقط با همسر قانونی
علاوه بر فطرت و وجدان بشری که زنا را کاری ناپسند می داند بر اساس آیات قرآنی غیر از همسران و کنیزان اسیر شده در جنگ شخص مسلمان حق همبستری با زن دیگری را نداشته و در صورت ارتکاب چنین عملی، گناهی بسیار بزرگ مرتکب شده است آیات شریفه در خصوص عدم ارتکاب فحشا بسیارند اما با توجه به موضوع بحث فقط به این آیات اشاره می شود:
وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ - إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ -فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْعَادُونَ‏
و كسانى كه پاكدامنند، مگر در مورد همسرانشان یا كنیزانى كه به دست آورده‏اند، كه در این صورت بر آنان نكوهشى نیست. پس هر كه فراتر از این جُوید، آنان از حد درگذرندگانند. (مومنون‏5 تا 7)

وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ - إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ - فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْعَادُونَ‏
و كسانى كه دامن خود را حفظ مى‏كنند، مگر بر همسران خود یا كنیزانشان كه [در این صورت‏] مورد نكوهش نیستند. و هر كس پا از این [حدّ] فراتر نهد، آنان همان از حدّ درگذرندگانند. (معارج‏29 تا 31)

مغایرت ازدواج موقت با فطرت و قرآن
همانگونه که ملاحظه نمودید زناشویی جز بر همسران ممنوع گردیده است. اما ممکن است عده ای بگویند که در زن صیغه ای هم ایشان جزو همسران محسوب می شود اما آیات بسیاری برای همسر حق و حقوقی قرار داده و آنرا شرح داده است که به دلیل طولانی شدند بحث از آیات شریفه صرف نظر کرده و فقط محتوای آنها را بیان می کنیم:
1-شوهر موظف به پرداخت نفقه به همسر می باشد
2-در موارد استثنائی و در صورت رعایت عدالت فقط می تواند حداکثر تا چهار زن را به عقد خود درآورد.
3-زن از شوهر خود ارث برده و حتی شوهر موظف است در مورد همسر خود وصیت نماید
4-برای عقد نیاز به دونفر شاهد وجود دارد و البته مکتوب نمودن آن هم الزامیست.
5- طلاق در بین زن و شوهر جز بدیهیات زناشویی می باشد
6-زن پس از طلاق می بایست 3 ماه عده نگه داشته و در صورت انصراف از طلاق حق بازگشت دارند.
7-پدر مکلف به نگهداری از فرزند متولد شده می باشد.
8-قط با کسی که شوهری ندارد می توان ازدواج کرد.
دستورات فوق جزو آیات محکم و تغییر ناپذیر می باشد و البته بسیاری دیگر از حقوق که یقینا همه از آنها مطلعند. اما در زن صیغه ای این دستورات نه تنها اجرا نمی شود بلکه گاهی متضاد و مخالف آیات رفتار می گردد:
1-در صیغه نفقه وجود ندارد.
2-تعداد زنان متعه محدودیتی از نظر تعداد ندارد.
3-زن متعه شده هیچگونه ارث نمی برد.
4-شاهدی و یا قرارداد مکتوبی برای عقد لازم نیست.
5-طلاق در صیغه بی معناست
6-هیچگونه عده ای پس از جدایی وجود ندارد (البته عده ای به 45 روز عده معتقدند) که آنهم با سه ماه عده (فرموده قرآن) مغایر بوده و سندی ندارد.
7-اگر احیانا فرزندی متولد شود مرد می تواند طبق قرار آن فرزند را قبول نکرده و حتی یک ریال نفقه پرداخت ننماید.
8-طبق احادیث اگر مرد نداند که زن شوهر دارد و با او صیغه کند گناهی مرتکب نشده است.

شباهت ازدواج موقت با زنا
1-در هردو نیازی به حضور شاهد وجود ندارد.
2-در هردو مبلغی به عنوان مزد در نظر گرفته می شود.
3-تعداد زن هیچگونه محدودیتی ندارد.
4-در هردو زمانی خاص (یک ساعت، یک روز و...) در نظر گرفته می شود.
5-فرزند متولد شده به گردن زن می باشد (مگر اینکه زن با زور بتواند بچه را به مرد بدهد)
6-زن هیچگونه حق و حقوقی از قبیل نفقه و یا ارث ندارد.
7-طلاق و نگهداشتن عده در هردو بی معناست.
8-مانند ازدواج موقت در صورت عدم اطلاع از متاهل بودن زن ، با زن شوهردار نیز می توان زنا نمود.

البته ممکن است عده ای صاف دل به خیال اینکه در ازدواج موقت جمله ای عربی گفته می شود بگویند که اجازه صادر گردیده اما باید عرض نمایم که جمله مذکور فقط به معنی توافق برای زناشویی بوده و هیچگونه آیه قرآن و یا چیز دیگری نیست که یقینا در مورد زنا هم رضایت زن و مرد به صورت ضمنی شرط می باشد.

استناد به آیه قرآن در خصوص ازدواج موقت
آیه ای را که عده ای روحانی شهوتران برای جلب طرفدار و یا سرپوش گذاشتن بر اعمال خود به آن استناد می کنند آیه 24 سوره نسا می باشد که برای دقت نظر بیشتر یک آیه قبل و بعد آنرا نیز در کنار آیه مورد نظر عینا کپی می نمایم و استنباط از آیات شریفه را به خواننده می سپارم.

حُرِّمَتْ عَلَیْكُمْ أُمَّهَتُكُمْ وَ بَنَاتُكُمْ وَ أَخَوَاتُكُمْ وَ عَمَّاتُكُمْ وَ خَالَاتُكُمْ وَ بَنَاتُ الْأَخِ وَ بَنَاتُ الْأُخْتِ وَ أُمَّهَاتُكُمُ الَّتىِ أَرْضَعْنَكُمْ وَ أَخَوَاتُكُم مِّنَ الرَّضَعَةِ وَ أُمَّهَاتُ نِسَائكُمْ وَ رَبَئبُكُمُ الَّتىِ فىِ حُجُورِكُم مِّن نِّسَائكُمُ الَّتىِ دَخَلْتُم بِهِنَّ فَإِن لَّمْ تَكُونُواْ دَخَلْتُم بِهِنَّ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْكُمْ وَ حَلَئلُ أَبْنَائكُمُ الَّذِینَ مِنْ أَصْلَابِكُمْ وَ أَن تَجْمَعُواْ بَینْ‏َ الْأُخْتَینْ‏ِ إِلَّا مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللَّهَ كاَنَ غَفُورًا رَّحِیمًا - * وَ الْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَیْمَانُكُمْ كِتَابَ اللَّهِ عَلَیْكُمْ وَ أُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاءَ ذَالِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم محُّْصِنِینَ غَیرَْ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنهُْنَّ فََاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَ لَا جُنَاحَ عَلَیْكُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللَّهَ كاَنَ عَلِیمًا حَكِیمًا - وَ مَن لَّمْ یَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلاً أَن یَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِن مَّا مَلَكَتْ أَیْمَانُكُم مِّن فَتَیَتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِیمَانِكُم بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ ءَاتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ محُْصَنَاتٍ غَیرَْ مُسَافِحَاتٍ وَ لَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَینْ‏َ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَیهِْنَّ نِصْفُ مَا عَلىَ الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَالِكَ لِمَنْ خَشىِ‏َ الْعَنَتَ مِنكُمْ وَ أَن تَصْبرُِواْ خَیرٌْ لَّكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ‏
[نكاح اینان‏] بر شما حرام شده است: مادرانتان، و دخترانتان، و خواهرانتان، و عمّه‏هایتان، و خاله هایتان، و دختران برادر، و دختران خواهر، و مادرهایتان كه به شما شیر داده‏اند، و خواهران رضاعى شما، و مادران زنانتان، و دختران همسرانتان كه [آنها دختران‏] در دامان شما پرورش یافته‏اند و با آن همسران همبستر شده‏اید- پس اگر با آنها همبستر نشده‏اید بر شما گناهى نیست [كه با دخترانشان ازدواج كنید]- و زنان پسرانتان كه از پشت خودتان هستند، و جمع دو خواهر با همدیگر- مگر آنچه كه در گذشته رخ داده باشد- كه خداوند آمرزنده مهربان است. و زنانِ شوهردار [نیز بر شما حرام شده است‏] به استثناى زنانى كه مالك آنان شده‏اید [این‏] فریضه الهى است كه بر شما مقرر گردیده است.
و غیر از این [زنانِ نامبرده‏]، براى شما حلال است كه [زنان دیگر را] به وسیله اموال خود طلب كنید- در صورتى كه پاكدامن باشید و زناكار نباشید-
و زنانى را كه از آنان کام گرفته اید، مَهرشان را به عنوان فریضه‏اى به آنان بدهید، و بر شما گناهى نیست كه پس از [تعیین مبلغ‏] مقرّر، با یكدیگر توافق كنید [كه میزان مَهریه را كم یا زیاد كنید] مسلماً خداوند داناى حكیم است.
و هر كس از شما، از نظر مالى نمى‏تواند زنانِ [آزادِ] پاكدامنِ با ایمان را به همسرى [خود] درآورد، پس با دختران جوانسالِ با ایمان شما كه مالك آنان هستید [ازدواج كند] و خدا به ایمان شما داناتر است. [همه‏] از یكدیگرید. پس آنان را با اجازه خانواده‏شان به همسرىِ [خود] درآورید و مهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنكه‏] پاكدامن باشند نه زناكار، و دوست‏گیران پنهانى نباشند. پس چون به ازدواجِ [شما] درآمدند، اگر مرتكب فحشا شدند، پس بر آنان نیمى از عذاب [مجازاتِ‏] زنان آزاد است. این [پیشنهاد زناشویى با كنیزان‏] براى كسى از شماست كه از آلایش گناه بیم دارد و صبر كردن، براى شما بهتر است، و خداوند آمرزنده مهربان است. (نسا 23تا 25)

چشمها را باید شست جور دیگر باید دید

حیف از علی و خاندان او که عده ای در پشت نقاب سراسر دروغ دوست داشتن اهل بیت، چه ضربه ها به اسلام زده و چه خیانتها که مرتکب می شوند..14%
arash25sنام : زکریا مومنیامتیاز : 184درصد بهترین پاسخ : 23%زکریا مومنی (6)i

15.    87/12/20 (17:18)سلام
زورالكی نزن...!!
هیچ مجتهدشیعه اجازه شیوع فحشاء وزنارابه یك
دخترباكره وپسر مجرد--درقالب وپوشش-- ازدواج موقت، آنهم
بدون اذن ولی وصاحب اختیاردخترباكره-- اعم ازپدر،
پدربزرگ، عمو، برادربزرگتر، قیم قانونی،و....-- نداده است،با
عرض شرمندگی...!!بایست ببخشیددیگه، انشالله سری بعد
جبران میشه ازطرف حاكم شرع...!!!.0%
alamshirنام : حفا و اط جنگ نرمامتیاز : 125درصد بهترین پاسخ : 4%حفا و اط جنگ نرم (751)i

16.    87/12/20 (20:55)تقریبا هیچ فرقی نداره یعنی خیلی مهم که رعایت بشه.0%
ali7883نام : علی اصغر شهبازیامتیاز : 99درصد بهترین پاسخ : 0%علی اصغر شهبازی (26)i

17.    87/12/21 (00:28)باسلام مثل جمله ای که روی آن تشدید احتیاج داشته باشد.0%
h7نام : ح قامتیاز : 253درصد بهترین پاسخ : 48%ح ق (1)i

18.    87/12/21 (01:14)سلام ...

خیام اگر ز باده مستی خوش باش
با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
چون عاقبت کار جهان نیستی است
انگار که نیستی چو هستی خوش باش


عزیزم برو حالتو ببر ....3%
aminsfنام : امین سلیمانیامتیاز : 161درصد بهترین پاسخ : 7%امین سلیمانی (13)i

19.    87/12/21 (07:26)سلام
خیر، اجازه ی پدر شرط است.
و البته دنبال در رو بودن هم خوب نیست.آخرت رو ارزون نفروشی...
پیوسته دلت شاد و لبت خندان باد.0%
silent_نام : سامان مقدمامتیاز : 159درصد بهترین پاسخ : 13%سامان مقدم (6)i

20.    87/12/21 (08:20)سلام دوست عزیز
اگه دوست داشتی برام پیام بذار و بگو برای چی این سوال رو پرسیدی ؟

خوشحال می شم بتونم کمکی کنم تا انتخاب درستی داشته باشی

در پناه حق شاد و سربلند باشید.3%12


خودم میتونم کسی رو صیغه کنم؟یعنی میشه خودمون صیغه رو بخونیم؟


مشخصات سوال
behro0zنام : بهروز بهروزامتیاز : 98درصد بهترین پاسخ : 0%بهروز بهروز (7)i

26 شهریور 87 - 08:50خودم میتونم کسی رو صیغه کنم؟یعنی میشه خودمون صیغه رو بخونیم؟ اطلاعات بیشتر : البته میدونم باید طرف مقابل مطلقه باشه!تاریخ ایجاد سوال : 26 شهریور 87 (08:50)تاریخ بسته شدن سوال : 6 مهر 87تعداد بازدید :350تعداد پاسخ ها : 20طبقه بندی : مذهبی » فقهی- این سوال بسته شده است.

عنوانوضعیت
نمایش برای همه
دوستان
خودم میتونم کسی رو صیغه کنم؟یعنی میشه خودمون صیغه رو بخونیم؟ 








ایجاد علامتبهترین پاسخ
ashikhنام : علی شاکریامتیاز : 229درصد بهترین پاسخ : 40%علی شاکری (7)i

87/6/30 (01:52)سلام . دوست عزیز طرفین میتونن خودشون صیغه رو بخونن. اما دونستن این نکته لازمه که این امر دو بعد قانونی و شرعی داره تمام عقود در ایران باید توسط دفاتر قانونی ازواج ثبت بشه در غیر این صورت از نظر شرعی ( اگر شرایطی که مرجع تقلیدیت گفته رعایت کنی) مشکلی نداره و قانونا مشکل داره و خدائی نکرده در صورت بروز مشکل فقط ثبت قانونی میتونه کمکت کنه . البته چیزی در شناسنامه نوشته نمیشه .0%دیگر پاسخ ها
mehrdadoghabنام : مهرداد 123امتیاز : 108درصد بهترین پاسخ : 4%مهرداد 123 (190)i

1.    87/6/26 (09:25)بله میشود..11%
hosseinyousefiنام : همیشه بهار بهاریامتیاز : 181درصد بهترین پاسخ : 14%همیشه بهار بهاری (6)i

2.    87/6/26 (09:43)سلام و عرض ادب .
چرا نمی‌شه عزیز دل برادر
اصلاً صیغه موقت كه جای خود داره صیغه رسمی و دائمی رو هم آدم می تونه خودش در حضور دو شاهد بخونه. مگه چه اشكالی داره؟ دین اسلام اینقدر این مسئله رو راحت گرفته كه آدمها به اندازه سر سوزنی معذب نباشن. این آدمها هستن كه سختش كردن. فقط باید طرف مقابلت جامع الشرایط باشه. منظور اینكه عدّه شرعی (چه مطلقه بودن و چه فوت همسر) سر رسیده باشه.
خیالت راحت. برو حالشو ببر .34%
hakimeh20نام : وحید یوسفیامتیاز : 96درصد بهترین پاسخ : 0%وحید یوسفی (1)i

3.    87/6/26 (09:53)سلام
بله میشه.فقط اگه دختر بالغه رشیده است بنا به نظر برخی فقها نیاز به اذن پدر هم نداره که درین صورت باید به این مراجع در خصوص مورد مراجعه کرد..26%
h_khosravieنام : هادی خسرویامتیاز : 444درصد بهترین پاسخ : 15%هادی خسروی (0)i

4.    87/6/26 (10:19)سلام
اخوی میشه منتهی مهمترین شرط در این موضوع اذن ولی هست که باید اذن داده باشه.3%
opopop_anyنام : من؟؟ كجا؟؟امتیاز : 770درصد بهترین پاسخ : 17%من؟؟ كجا؟؟ (0)i

5.    87/6/26 (11:08)با سلام

رساله توضیح رامسائل بردار
خطبه صیغه رو از روش به زبان عربی بخون
اون طرفت باید بگه قبلتوا
موفق باشی .3%
didi2004نام : محمد محمدیامتیاز : 95درصد بهترین پاسخ : 0%محمد محمدی (41)i

6.    87/6/26 (11:12)سلام
با رعایت شرایطی كه تو رساله ها نوشته شده ، مانعی نداره كه شما صیغه رو خودتون بخونید..7%
scorpions_b2006نام : حسین امتیاز : 1726درصد بهترین پاسخ : 25%حسین (26)i

7.    87/6/26 (12:35)با نظر پاسخگوی شماره 2 موافقم......
.0%
vavan222نام : حسین حسینامتیاز : 109درصد بهترین پاسخ : 15%حسین حسین (38)i

8.    87/6/26 (13:54)اره عزیز دل برادر .
و اصلا بهترش اینه که خودتون بخونید. برو بخون و بر کسی که منع کرد لعن کن. .0%
313taنام : علی مامتیاز : 5556درصد بهترین پاسخ : 14%علی م (9)i

9.    87/6/26 (15:43)بله میتونی

اینا رو بخون حالشو ببر!

http://man-mote.tumblr.com/post/34184844

http://man-mote.tumblr.com/post/36586111

http://man-mote.tumblr.com/post/35045579.0%
filter60409نام : M Shامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%M Sh (0)i

10.    87/6/26 (15:46)سلام
نه عزیز دل اینطوری هم که اینها میگن نیست
اگر دختر بالغ هم باشد و باکره باشد اونوقت اذن ولی حتماً لازمه .
اگه اینطوری که دوستان میگن که هیچ کسی به کس دیگر نامحرم نیست
اسلام سخت نگرفته ولی زیادی هم شل نگرفته که تا آدمی هوس کنه با دوست دخترش صیغه بخونه وتموم
.3%
hadiacsorنام : هادی دی جیامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%هادی دی جی (1)i

11.    87/6/26 (15:51)آره میشه ولی باید درست بخونی پنجاه هزارتومان هم میره تو كیست.3%
ali_mohammad925نام : علی محمدامتیاز : 146درصد بهترین پاسخ : 6%علی محمد (188)i

12.    87/6/26 (17:26)سلام
آره میتونید خودتون بخونید اما باید با لحن عربی صحیح ودرست تلفظ کردن حروف متن صیغه رو بخونید.0%
fosforنام : سایه امتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%سایه (7)i

13.    87/6/26 (20:45)اگه مرجع تقلید شما امام باشه میتونین.0%
babak239نام : سید بابک بابکامتیاز : 131درصد بهترین پاسخ : 11%سید بابک بابک (11)i

14.    87/6/27 (03:36)با سلام .
هر فرد عاقل و بالغ مرد میتواند صیغه محرمیت را بخواند .اما صیغه را باید زن بخواند و قبول کردن برای مرد است .
حتما لازم است صیغه بزبان عربی خوانده شود . مثل نماز که ترجمه فارسی ان فایده ایی ندارد .
احتیاج هم نیست زن مطلقه باشد .....دختر عاقل و بالغ و رشیده میتواند خودش تصمیم بگیرد .
البته بعضی از فقها اذن پدر را شرط میدانند . بعضی احتیاط میکنند و بعضی اصلا اذن پدر را هم شرط نمیدانند . انانیکه اذن پدر را احتیاط میکنند مقلدینشان میتوانند به مراجعی مراجعه کنند که اذن پدر را شرط نمیدانند .
البته زنان مطلقه یا افرادی که سن ازدواجشان دیر شده یا پدرشان با دلایل واهی سد ازدواج انان میشوند به اعتقاد تمام مراجع اذن پدر ساقط میشود ..0%
honey_6452000نام : افسانه بامتیاز : 86درصد بهترین پاسخ : 0%افسانه ب (15)i

15.    87/6/27 (09:40)بله ، مراجعه به رساله یکی از علمای فقه..0%
p_ahkamنام : احکام پاسخگوامتیاز : 1726درصد بهترین پاسخ : 48%احکام پاسخگو (504)i

16.    87/6/27 (21:02) سلام
دوست عزیز هر کسی می تواند عقد موقت یا دائم را خودش بخواند و فقط باید به احکام شرعیش آشنایی داشته باشه
التماس دعا .3%
chista_pنام : چیستا پامتیاز : 3515درصد بهترین پاسخ : 7%چیستا پ (8)i

17.    87/6/28 (01:58)تو که میدونی چرا می پرسی؟
در ضمن اینکارا رو نکن . زشته.0%
omidparsiنام : امید پارسیامتیاز : 103درصد بهترین پاسخ : 0%امید پارسی (2)i

18.    87/6/29 (06:16)سلام
برا تذکر به کسی که پاسخ 5 را دادا
مرد باید بگه قبلت نه زن!:D.0%
hamid_fifiنام : حمیدرضا قاضویامتیاز : 100درصد بهترین پاسخ : 0%حمیدرضا قاضوی (5)i

19.    87/6/31 (22:34)بله/چه دختر چه زن با این تفاوت که اغلب مراجع برای دختر اذن پدر لازم میدونن ولی آقای نوری همدانی برای دختر عاقله "کامله"رشیده اون را هم لازم نمیدونه.0%


ساير مطالب :
* كمك درمورد hibernate
* امكان ویژه برای ماشین 206 !
* زمین از نظر بزرگی و ار نظر فاصله با خورشید چندمین سیاره است.
* بهترین نام برای یک بنگاه معاملات ملکی چیست؟
* چهارمین كشور پر جمعیت جهان چه كشوری است.
* موتور جستجو گر
* معماری 4+1 در RUP
* دبیر کل کمیته ملی پارا المپیک ایران کیست ؟
* شرایط پذیرش گرفتن برای دوره دكترای مرمت در دانشگاههای ایتالی
* منظور مولانا از تعبیر "عقل کل" در این بیت چه کسی ا